3:ans veckobrev v.20

I tisdags kunde vi äntligen fira att alla är klara med nationella proven. Alla har gjort ett fantastiskt jobb. Vi firade med att popcorn och filmen ”Natt på museet”.

På förmiddagen hann vi även med att springa Liatorpsruset och alla åt en god fika efter sin fantastiska insats.

Denna veckan var Edvin sugen på att hålla i veckans grej. Han gjorde en egen powerpoint som han presenterade för resten av klassen. Hans ledtråd var ”kung av monstren” och svaret var Godzilla.

I torsdags hälsade vi på i Diö igen. Denna gången skulle Sofie P, Stefan och Marthina hålla i aktiviteterna så att eleverna skulle få träffa sina nya lärare. Tyvärr så var Stefan och Marthina sjuka så Sofie P höll i en grupp och jag i den andra. De fick gå en tipsrunda som handlade om de nya lärarna och sedan skriva ett litet brev till dem. Eleverna fick även reda på klassindelningen. Grupperna kommer att vara uppdelade så som vi varit nu när vi har träffats i Diö. På torsdag kommer Diö till oss i Liatorp och hälsar på 🙂

Under veckan har många blivit klara med sina matteböcker och en del har börjat på att arbeta med kort division. Det arbetar vi vidare med nästa vecka. Resten av tiden kommer att vara korta områden inom matematik.

v.21

Mån:

Tis: idrott med ombyte

Ons: läsläxa, ledtråd veckans grej ”en ö utan land”

Tors: idrott, slöjd, Diös 3:or hälsar på oss

Fre: