Fritids v 16

Den här veckan har vi fokuserat på allemansrätten. Vid mellanmålet har vi lyssnat på en saga om Allemansråttan och sedan har mellanmålsgrupperna fått rita en större teckning med saker från sagan. Det kommer vi fortsätta med nästa vecka. Ur läroplanen: bidra till att utveckla elevernas intresse för och kunskaper om natur och samhälle.

I tisdags var några elever ute och plockade skräp i samarbete med ”Håll Sverige rent”. Skräpet ska sedan sorteras på återvinningen, men innan det blev det lite fantasifulla figurer av en del av skräpet. Ur läroplanen: ge möjlighet att utveckla kunskaper om hur de olika val som människor gör kan bidra till en hållbar utveckling.

I onsdags var det en elev som höll i lekar ute på fotbollsplanen. Det var mycket uppskattat av de andra eleverna. Vi planterade även krasse i bomull och äggkartong.

På två av SOL-passen den här veckan blev det dragkamp. Det tycker eleverna är spännande och vill nästan aldrig sluta.

Trevlig helg önskar vi på fritids!!