F Klass V16

När vi har NO arbetar vi just nu med våren. Vi pratar bl.a om vad som händer i naturen, vilka olika väder det kan vara, vilka vårblommor det finns och vad blommans olika delar heter. Vi har även pratat om fjärilens livscykel. Flera elever tänkte på citronfjärilen som svar på veckans grej eftersom vi pratat om fjärilar och blommor, smart!!, men det var Carl von Linné som vi skrev fakta om denna gången.

Eleverna har fått vara delaktiga i ett matråd. De har delgett vad som är bra med våra olika måltider och vad som kanske kan förändras eller läggas till. Detta har sedan Jannice och två elever från varje klass framfört och diskuterat tillsammans Lotta, som arbetar i köket. Så här såg en matportion ut en dag när eleverna hämtat mat, MUMS!

På musiken får eleverna lära sig om vilka olika instrument som kan ingå i en symfoniorkester. Vi tittar på konsertpatrullen, om hur de letar efter ägaren till olika verktyg som behövs till just deras instrument.

Idag har fredagens pyssel varit att följa prickar från 1-95 så att det blev en clown. De följde instruktioner så att den blev likadan som bilden visade.

V.17

Veckans bokstav X

Ti. Idrott

Ons. Ta med sak eller ett skrivet ord på x. Lycka till!

Tors. Veckans grej. OBS! Ledtråd Brasa. Börjar alltså INTE på X utan V

Trevlig helg! Maria

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.