1:ans veckobrev v: 14

Denna vecka blir det ett kort veckobrev eftersom vi var lediga i måndags och hade studiedag i tisdags.

Emilia Nyberg gör prao i vår klass denna och nästa vecka. Hon går barn- och fritids programmet på Haganäs. Vi hälsar Emilia välkommen till oss.

På veckans mattepass har vi fortsatt att  jobba med multiplikationens grunder. Vi har tränat på att räkna stegvis t.ex. 4, 8, 12, 16 och på att förstå vad dubbelt betyder och att kunna dubblera antal saker och tal.

På svenska passen har vi skrivit på våra berättelser tillsammans med en kompis. Vi tränar på berättelsens struktur och på när det ska vara stor bokstav, punkt och mellanrum mellan orden.  Eleverna har även skrivit egna berättelse om Teo och Tanja, dessa  kommer jag att visa er på utvecklingssamtalet.

Jag börjar med utvecklingssamtalen nästa vecka. Gå gärna in på IST-lärande för föräldrar och vårdnadshavare några dagar innan samtalet och läs era barns omdömen.

V: 15

Måndag:

Tisdag: Idrott

Onsdag:

Torsdag: Läsläxa. Kom ihåg att prata med era barn om det de läst.

Fredag:

Trevlig helg!!

Tesan

Det här inlägget postades i 1:an. Bokmärk permalänken.