Fritids v 7

I måndags var det återigen dags för fritids egna deltävling i mello. Det är en väldigt populär aktivitet och många elever deltog. Segrade gjorde Anton Ewald, som tillsammans med Dotter går vidare till final i Liatorps fritids mello. Ur läroplanen: Ta utgångspunkt i elevernas behov, intressen och erfarenheter.

I tisdags fick eleverna gå en tvärtom-tipsrunda, där det gällde att svara så fel man bara kunde. Ur läroplanen: Främja elevernas fantasi.

På tisdagen och onsdagen blev det lite olika pyssel, bla kunde man få pärla en räv och göra fönstermålningar. Ur läroplanen: Erbjuda en variation av arbetssätt.

Idag har vi lekt ”Hela havet stormar” Ur läroplanen: Normer och regler i elevernas vardag, tex i lekar och spel, varför regler kan behövas.

Nu ser vi fram emot ett roligt sportlov!!