F Klass v4

Denna veckan har Å varit den bokstav vi arbetat med. Både eleverna och jag tyckte det var svårt att komma på saker som börjar på Å, men de kom på många andra ord som har Å som begynnelsebokstav. Därför bestämde vi att man också kunde ta med en lapp med ett skrivet Å-ord som bokstavssak.                                                                                                             Veckans grej var återvinna eller återvinning. Vi tittade på en film som förklarade väldigt bra varför det är så viktigt att återvinna rätt och varför. Sortera sopor med Sopan.

På arbetspasset med No har vi arbetat med årstider. Eleverna har fått jämföra olika bilder och lägga dem till vilken årstid de tycker den tillhör. De fick också rita den årstid som de tycker bäst om. Det blev ganska jämna röster mellan vinter och sommar och inga röster på höst och vår.

På matematiken har eleverna avslutat arbetet med siffrorna 4,5 och 6. Som sista arbete spelade vi Filurspelet i små grupper.                                                                                                Vi har även tittat på bilder av olika platser på vår skola och eleverna skulle fundera ut var någonstans fotografen står placerad när man ser den utsikten som är på kortet.

Veckans Å pyssel- Åsnemasker.

På fredagar skriver eleverna i sin loggbok. Denna veckan skrev de vad de vill lära sig eller bli bättre på under vårterminen. Detta kan vi väl arbeta mot:)

V.5

Nästa vecka verkar det som att vi kan gå till boklidens fotbollsplan för att åka skridskor. Kolla upp så eleverna har rätt utrustning för detta. Skridskor och hjälm. Vilken dag det blir får vi återkomma med.

Tis. Idrott.

Ons. Ta med sak på Uu

Tors. Veckans grej- Ledtråd: Klok som en bok

På torsdag firar vi även 1oo dagar i skolan!!!

Trevlig helg / Maria

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.