F-Klass V3

På svenskan har vi börjat arbeta igen med veckans bokstav. Eleverna använder sin arbetsbok till att träna på att skriva. De har stor kunskap om vad bokstäverna heter och flera kan även hur de låter, men det är lite svårare att skriva dem snyggt. I Ipaden skriver de sedan in så många ord de kan komma på, som denna veckan just börjar på K.                    På onsdagar ska eleverna ta med en sak som börjar på veckans bokstav. Denna veckan var det flera som glömt, så hjälp dem att komma ihåg eftersom det är en aktivitet som de tycker är kul.

På matematiken blev det fortsatt träning på sudoku, i smågrupper, med olika material. Vi har också börjat arbeta med siffrorna 4,5,6 . Te.x  Koppla antal till rätt siffra och skapa grupper med rätt antal.

På högläsningen läser vi boken Kommisarie Tax. Det blir många hypoteser om vem som är den misstänka i boken. En bra bok att samtala om.

Fredagspysslet blev krokodiler i en lång rad. Så fina. 🙂

Idag fick eleverna hem en enkät från skolinspektionen som ni föräldrar ska fylla i. Börja gärna genast, även om det är god tid innan senast inlämning.

V. 4

Tisdag. Idrott-inget ombyte, skor om man vill

Onsdag. Ta med sak på Åå.

Torsdag. veckans grej. Ledtråd-Användas igen och igen och igen och………

Trevlig helg! Maria

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.