F-klass V51

På tisdag den 22 december är terminen slut och eleverna får jullov. Vi har arbetat färdigt med påbörjade uppgifter och även haft tid till att spela och leka tillsammans.

Ett utav uppdragen vi fick när vi skannade qr koden i vår kulgran  var att rita ett kort till någon man tycker om. Några elever ritade och skrev till kompisar i klassen och några har skrivit och ritat till föräldrar eller mor/far föräldrar. Det blev mycket prat om corona och att man längtade till att få leka och träffas i sina hem igen.

På onsdagen blev vi bjudna på julmat. Vi ordnade långbord i vårt klassrum och sjöng ”temperaturen är hög uti kroppen” . Stämningen var på topp och maten uppskattad.

Detta är det sista veckobrevet för denna terminen och jag önskar er alla en GOD JUL  och  GOTT NYTT ÅR! Ta hand om varandra!

V.52.

Tisdag.  Skolan slutar  kl.11.25

Vi ses igen kl.8.00 den 12 januari 2021!

Mvh .Maria

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.