3:an veckobrev v.48

I morgon kommer det göras en uppdatering av bloggen vilket gör att vi inte kan publicera veckobrevet då därför kommer det redan idag.

Klassen har haft en annorlunda vecka då vi haft många elever som varit sjuka, nu i slutet av veckan har endast hälften varit på plats. Detta har gjort att vi inte påbörjat något nytt utan arbetat mest med att jobba klart i matteboken och i svenskaboken.

På NO-lektionen har eleverna börjat filma sina experiment som de ska få visa och förklara för resten av klassen.

Idag fick de som var här göra klart sina konstverk de påbörjade förra veckan. De har målat av ”Skriet” av Edvard Munch. De själva fick sedan gestalta Edvard, ta ett kort och sedan sätta fast det på konstverket. Här är resultatet som blev superbra.

Kom ihåg att det är studiedag på måndag men fritids är öppet som vanligt.

v.49

Måndag: Studiedag

Tisdag: idrott

Onsdag: läsläxa s.92-118,  ledtråd Veckans grej: Afrikansk enhörning

Torsdag: idrott, slöjd

Fredag:

Hoppas ni får en mysig 1:a advent!

Sofie