3:ans veckobrev v.42

Nu börjar det bli kallt ute, speciellt på morgonen, så det är viktigt att ni ser till att era barn har ordentligt med ytterkläder så att de inte fryser när vi är ute.

På bilden har vi fortsatt med våra namnskyltar i 3D som de ska ha på sina bänkar. De har kämpat på hårt med dessa och de blir så fina. Nu ska de bara klippas ut och sättas upp på bänkarna.

För någon vecka sedan hade jag ett förslag till klassen om hur jag ska kunna se hur de mår på morgonen när de kommer och om de vill att jag ska veta. Alla ville att jag skulle veta och röstade ja till förslaget. Det ser ut som bilden nedan. De placerar sin glasspinne i den burk de känner passar dem direkt när de kommer in i klassrummet på morgonen. Vi kommer sedan att utvärdera detta och se om vi vill fortsätta. Jag känner att jag har nytta av att veta hur klassen mår just den dagen.

I måndags på engelskan så fick eleverna i uppgift att skriva meningar med hjälp av ord de lärt sig i skolan. Meningarna skulle handla om djur och de fick hitta på vad de ville. De var så duktiga på detta. Vi ska fortsätta med meningar nästa vecka.

v.43

Mån: engelska glosor

Tis: idrott

Ons: läsläxa, ledtråd veckans grej: mattegeni med galen frisyr