1:ans veckobrev v: 34

Äntligen har skolan börjat igen! Det var många glada och förväntansfulla elever som kom till skolan i onsdags. Så härligt!!

Denna vecka har vi mest förberett oss inför kommande läsår. Vi har bla målat lappa med våra namn som vi har hängt i kapprummet, gjort bokmärke till vår tystläsningsbok och gjort toppenbra klassrums regler. Nästa vecka blir det tex matte, No, idrott och svenska.

På tisdag åker vi till Diö på idrott, men vi kommer inte att byta om och duscha. Vi ska vara ute så tänk på kläder efter väder.

På torsdag får eleverna i vår klass varsin cykelhjälm. Eftersom det är coronavirus så sker utdelningen på skoltid i år.

Vi kommer att ha ”veckans grej” även nästa läsår. Ibland får eleverna önska vad vi ska ”greja” om och ibland bestämmer jag. Nästa veckas ledtråd är: Älskar kaffe.

Skoltiderna är detsamma som förra läsåret: Måndag, tisdag och torsdag 8:00-13:55 och onsdag, fredag 8:00-12:00.

V: 35

Måndag: Lämna tillbaka sommarlovsböckerna