Information

Hoppas att ni alla haft en skön sommar och att era barn snart är redo för skolstart. Vi börjar onsdagen den 19:e augusti kl 8.00 i eleverna klassrum. Under rådande omständigheter hoppas vi att ni föräldrar förstår att vi inte kan ta emot några besök av er. Har ni några funderingar så ta kontakt med ditt barns lärare.

Under sommaren har det också skett en förändring i vår personalgrupp. Matilda Kjellberg Samuelsson har slutat och vi hälsar Maria Jacobsen välkommen till oss. Maria kommer ha huvudansvaret för förskoleklassen och har tidigare arbetat på Liatorps förskola.

Här kommer också lite information från Sara Pettersson, vår kurator som är tillbaka från sin föräldraledighet. Information Sara kurator

Under våren gjordes en del anpassning på skolan för att minska smittspridningen av Covid-19, som vi fortsätter att hålla på under hösten. Vid förändringar kommer ny information via bloggen, så håll lite extra koll här.

Några av de åtgärder vi vidtagit är:

• Hämtning och lämning sker utomhus
  • Regelbunden handtvätt
  • Utspridd lunch
  • Glesare mellan eleverna i klassrummen
  • Undvika större samlingar
  • Idrott ute och utan ombyte
  • Elever som uppvisar någon form av symtom under dagen rings hem
  • Eleven är välkommen tillbaka 48 timmar efter sista symtom

Varmt välkomna tillbaka!