Fritids v27

Sista veckan på fritids innan stängning för sommaren har varit väldigt lugn. Inte mycket barn och enklare aktiviteter.

Vi startade veckan med att göra rabarbersaft som fick stå i kylen någon dag innan vi provsmakade, och sedan fick barnen med sig en varsin flaska hem när den var klar. Det blev några rabarber över som vi gjorde rabarberpaj på dagen efter.

Det blev en film nu när det varit lite sämre väder i veckan, och barnen röstade fram Hotell Transylvaninen 3, som var väldigt rolig.

Igår och idag har vi gått en förmiddagspromenad, först i elljusspåret och sen inne i Liatorp. Idag hade vi en liten tävling samtidigt som vi gick för att göra det lite roligare, där de själva fick välja vad de skulle leta efter för sak och räkna hur många de såg. Det var både studsmattor, pooler, solstolar, flaggor med mera.

Även denna veckan hade vi rekordvecka men i lite mindre version. Det har varit ganska stor aktivitet med det igen, och alla har kämpat på hårt för att försöka slå varandras rekord. Stå på ett ben längst, vara tyst längst, hoppa flest hopp med hopprep, nicka flest gånger osv.

Vi tackar för detta läsåret på fritids och ser fram emot att ses igen efter semestern. /Fritidspersonalen