Fritids vecka 14

I måndags samlade vi alla barnen för att prata om nästa månads tema, ”Natur”. Vi fick väldigt många bra förslag på aktiviteter. Ur läroplanen: Ta utgångspunkt i elevernas behov, intressen och erfarenheter.

Under veckan har det blivit en hel del påskpyssel. Ur läroplanen: Skapa i olika material.

I onsdags gick vi till Bokskogen med F, 1 och 2. Vi fick en härlig eftermiddag med mycket lek. Ur läroplanen: Orientera sig i närmiljön. Utevistelse under olika årstider.

I torsdags fanns det möjlighet att titta på en naturfilm. Några barn nappade på detta och fick lära sig om bla daggmasken. Ur läroplanen: Bidra till att utveckla elevernas intresse för natur.

Idag har vi sått fröer med barnen. Det ska förhoppningsvis bli krasse och solros så småningom. Ur läroplanen: Olika sätt att utforska företeelser i naturen.

Glöm inte att det är studiedag tisdagen den 14/4, meddela oss snarast om barnen får ändrade tider eller blir lediga.

Trevlig helg önskar vi på fritids!

Det här inlägget postades i Fritids, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.