F-klassens veckobrev v: 13

I onsdags hade vi brandövning för första gången detta läsår. Tidigt på höstterminen går vi igenom utrymningsplanen med eleverna så de vet vad och hur de ska göra. Detta kom de ihåg superbra!! När larmet gick så tittade alla på mig, jag berättade att de skulle ta på sig sina skor och ta jackan i handen och sedan gå ut till fotbollsplanen. När jag kom ut så stod alla elever på en rad och väntade. Så toppenbra!!

Veckans bokstav har varit Dd. Svaret på veckans grej var dinosaurie, vilket flera utav eleverna tyckte var jätteroligt men lite svårt att skriva om. Nästa veckas bokstav är Öö och ledtråden på veckans grej är: lång bro.

På matten har vi tränat på hälften och dubbelt. Vi började med att titta på en film om några möss som förklarade vad hälften och dubbelt betyder. Sedan koncentrerade vi oss på dubbelt.  Jag la fram en multilinkkub och eleverna skulle tillsammans göra dubbelt, vi övade på detta några gånger.  Som avslut fick eleverna  jobba i par och göra samma sak. Vi kommer jobba mer med detta nästa vecka.

I går gick vi ”lilla rundan” på elljussåret för att leta efter vårtecken. Vi hittade bla vitsippor, citronfjärilar, maskros och scilla. Efter vi hade gått hela rundan så stannade vi och lekte på lekplatsen.

Vår härliga vecka avslutade vi med att dansa tillsammans  med Pidde P i hans livesändning. Så roligt!!

På måndag är det dags att låna böcker igen. Ta med era gamla så kan vi låna nya som räcker över lovet.

På fredag den 3 april ska vi påskpyssla tillsammans med de andra eleverna på skolan. Är det någon som vill vara utklädd så får man gärna det.

Trevlig helg!

// Tesan