2:ans veckobrev v.13

Vi har haft en del elever frånvarande i klassen under veckan och vi har avvaktat lite med vår uppstart av temat vatten men det sätter vi igång med nästa vecka och hoppas att de flesta eleverna är här.

Elevernas del

Idag så hade vi veckans grej och ledtråden var musikstil+fotbeklädnad och det var rocka sockorna.

I Tisdes så hade vi gympa och då värmde vi upp med danstagen och sen hände det en typiskt olycka och sen så fik vi ha fritt. I torsdags så hade vi so och vi jobbade med länder. I måndes så hade vi engelska och vi jobbade om kläder. I onsdes så hade vi matematik.

Sofies del

Vi har under veckan arbetat på med svenska och det har varit fokus på läsförståelse. I matte har vi börjat med subtraktion med tal upp till 1000, både utan och med växling. Det är lite svårt att komma ihåg att man måste växla när entalen eller tiotalen inte räcker till men vi jobbar vidare med detta.

v.13

Mån: läsläxa, låna böcker

Tis: STUDIEDAG!

Ons:

Tors:

Fre: Veckans ledtråd är ”Blöt flygare”

Kom ihåg studiedagen på tisdag då både skolan och fritids är stängt.

Ha en trevlig helg!

Sofie och Molly