1:ans veckobrev v 51

Nu är sista skoldagen på höstterminen avklarad. Vilken härlig termin vi haft och det är så roligt att få tillbringa dagarna med era fina barn. Ni ska veta att de gör ett toppenbra jobb här i skolan.

Denna veckan har vi skrivit klart våra faktatexter om älgen. Det märks att eleverna lärt sig mycket om älgen och att de utvecklas i sitt skrivande.

Igår överraskade Spökis oss med ingredienser så vi kunde baka kladdkaka. Idag har vi ätit den och kollat på en filmen The Snowman. Vi har också hunnit med att spela ett 100-spel och rita målarbilder tillsammans med F-klassen.

Under lovet är det ingen läsläxa, men försök gärna hålla igång läsningen och tänk på att det går lika bra att ni läser högt för era barn.

Vi ses igen den 8:e januari när skolan börjar.

Nu önskar vi er ett riktigt härligt jullov! Leave a little sparkle wherever you go.

//Betty & Pernilla