F-klassens veckobrev v: 50

Vilket fint luciatåg eleverna bjöd oss på i dag på morgonen. Alla sjöng så fint, nu kan julen börja på allvar.

Veckans bokstav har varit Yy och vi har gjort fina Yy utav yxor. Svaret på veckans grej var Yeti som även kallas snömannen. Eleverna tyckte att detta var en spännande grej men de trodde inte att Yeti fanns på riktigt. Detta var terminens sista veckans grej och veckans bokstav.

I tisdags höll Antonia i vår idrottslektion. Hon hade följa John som uppvärmning och sedan cirkelövningar som hopprep, snurra i ringarna och cykla i luften. Som avslutning gjorde de avslappning.

Vi pedagaoger på skolan går en utbildning i kooperativt lärande och där får vi flera tips på hur eleverna kan lära utav varandra.Denna vecka tränade vår klass lite extra på att ta hjälp utav en kompis. Detta gör eleverna jättebra. Vi gjorde även en övning där eleverna två och två skulle bestämma tillsammans vilken mandalabild de skulle måla, vilka färger som de skulle använda men sen skulle de bestämma över sin kompis var den skulle måla på mandalan och med vilken färg. Eleverna lyssnade jättebra på varandra, detta kommer vi göra även nästa vecka.

I går överraskade vi eleverna med att lussa för dem. Johan var lucia och detta var mycket uppskattat.

Nästa vecka är det sista veckan innan lovet, vi slutar torsdagen den 19 december.

Trevlig tredje advent!!???