Åk 3 veckobrev

I onsdags hade vi en trevlig och givande förmiddag tillsammans på skolan där eleverna fick vara på fyra olika stationer utmed elljusspåret, på stationerna fick de arbeta kring temat hösten.

I torsdags var det FN-dagen vilket vi i trean arbetade med genom att se på en film om hur världen skulle se ut om alla på jorden hade levt i en by, vi pratade om FN och varför det är bra samt gjorde fina FN-armband och mandelas.

Idag har vi höstlovsmys då många har lagt lappar i tyck och tänk – lådan om att de vill se på film och mysa med klassen. Vi började dagen med en grey of the day som var camping för att sedan se på Sunes sommar. Vi har även räknat ihop våra läsminuter för att se hur vi ligger till inför vårt läsmål till jul, det ser bra ut!

Vi har avslutat andra kapitlet i matteboken med en diagnos som handlade om addition och subtraktion 0-10 000 med uppställning. Efter lovet kommer vi gå över till att arbeta med multiplikation. Det är roligt att se resultaten hos eleverna angående klockan, övningen vi lagt ner börja ge resultat.

Inför höstlovet som även kallas läslovet kommer eleverna vara med i ett läslovsbingo från biblioteket där man kan vinna fina priser, vi ska göra allt för att vinna!

Hoppas alla eleverna kommer få ett skönt lov så ses vi om en vecka igen!

Matilda