1:ans veckobrev v. 23

Ännu en kortvecka som har sprungit förbi och nu närmar sig slutet av läsåret med stormsteg. Förra veckan hade gått jättebra tillsammans med Elin och de andra.

Denna vecka har vi arbetat vidare med olika strategier i matten. Vi har även gjort ett test från Skolverket, samma som vi gjort tidigare för att se elevernas utveckling.

I måndags lånade vi böcker till sommarlovet. Jag vill att alla fortsätter att läsa även under sommaren. Det är så otroligt viktigt att hålla igång sin läsning för att inte tappa sitt läsflyt. Det är några som fortfarande har gamla böcker hemma som behöver lämnas tillbaka på måndag.

På tisdag eftermiddag kommer vi tillsammans hela skolan att gå till lekplatsen vid Bokliden för lite lek och mys.

Eleverna behöver ha med sig platspåse eller papperspåse på måndag till alla saker de ska ha med sig hem. De som inte ska vara på fritids på sommarlovet ska också ta med sig allt på sin plats i hallen.

v.24

Mån: lämna tillbaka böcker, ta med påse

Tis: lekplatsen

Ons: läsläxa, utegympa

Tors: ta hem alla saker

Fre: Skolavslutning, vi går från skolan 8.00.

Ser fram emot en härlig sista vecka tillsammans med era barn!

Sofie