F-klassens veckobrev v:22

Eftersom vi har haft en kortvecka så blir veckobrevet även väldigt kort.

I måndags spelade vi ett spel som heter Bokstavsormen. Eleverna fick slå med en tärning och hamna på en bokstav. Då skulle de skriva ett ord som började på den bokstaven. Plätt lätt, tyckte de så nästa vecka när vi spelar det igen så ska eleverna komma på något man kan äta på den bokstaven som de hamnar på.

På veckans mattepass har vi jobbat med talraden till 20. Eleverna ska kunna sätta ut rätt tal på en linje utan att talets granne är där. Detta gör vi för att lära eleverna att se en inre talrad. Vi kommer att fortsätta med det nästa vecka.

På måndag ska vi låna ”sommarlovsböcker”, alltså böcker som man ska läsa under sommarlovet. När man har läst eller lyssnat på de fem böckerna som man har lånat så får man en bok utav biblioteket. Mer info om detta kommer nästa vecka. Eftersom alla ska låna nya böcker på måndag så vill vi att ni lämnar tillbaka de låneböckerna ni har hemma.

Nästa vecka är också en kortvecka med nationaldag på torsdag och lovdag på fredag.

Trevlig långhelg!!

Betty och Tesan