1:ans veckobrev v.21

Denna vecka har vi fortsatt arbeta med vårt tema om miljö. I tisdags gick vi till affären för att titta på och köpa äpplen. Vi tittade på pris och varifrån äpplet kom. När vi kom tillbaka provsmakade vi och betygssatte hur goda äpplena var. Nu har vi sparat 3 äpplen för att se vilket som håller längst. Kommer det att vara det svenska eller ett av dem som transporterats från Sydafrika eller Italien?

På elevens valet denna vecka fick de välja mellan att träna på att fläta och att göra trolleritricks som de önskat att göra.

Nästa vecka kommer jag att vara ledig och Elin kommer att ha klassen den mesta tiden.

Från och med nästa vecka kommer idrotten att vara utomhus på Bokliden. Tänk på att ha kläder efter väder!

Mån: låna böcker

Tis: