Veckobrev klass 2-3, v 7

Tiden går fort och det är redan dags för Sportlov!

Denna vecka har vi fortsatt att arbeta med material och hur man återvinner glas. Eleverna har fått se en film och har sedan utifrån bilder fått skriva meningar om hur det går till.

I onsdags fick treorna testa på att göra nationella prov i svenska. De fick läsa en text och svara på frågor till den och sedan fick de skriva en faktatext utifrån stödord. Jag har pratat med alla efteråt för att berätta hur det gick och visa vad de kan göra för att bli ännu bättre.

I torsdags firade vi Alla-hjärtans-dag genom att göra lite samarbetsövningar. Det är härligt att se hur alla jobbar tillsammans och peppar varandra. Det blev många glada skratt!

Eleverna fick också ta med sina vackra rosor hem. Hoppas att ni som fick dem blev riktigt glada!

Nästa vecka är det som sagt Sportlov. Hoppas att alla får det riktigt härligt!

Vi ses igen på måndag v 9!

Måndag;

Tisdag; Idrott åk 3