1:ans veckobrev v.37

Jag vill tacka alla som kom på föräldramötet i måndags. Det var kul att så många kom.

På tisdags morgonen möttes eleverna av ett stökigt klassrum. Det låg stolar välta på golvet, pärmar på golvet, dörren ut stod öppen och det stod ett litet hus i klassrummet. Vi funderade mycket på vad som hade hänt, vem som hade gjort detta och vems hus det var. Eleverna hade många olika tankar kring detta bland annat att det kanske var någon förälder som gömt sig kvar efter föräldramötet för att sen göra detta och sen gå ut genom dörren i klassrummet. Tja.. vi har ju inga svar på detta ännu och vi väntar med spänning om det kommer hända något mer med det här huset.

På musiken denna vecka fick eleverna träna på att skapa olika ljud med hjälp av sin egen kropp. De fick en bild som inspiration till vilka ljud de skulle kunna göra. Vissa tyckte detta var svårt.

I måndags började Mustafa i vår klass, vi hälsar honom varmt välkommen till vår skola.

Igår hade vi bild och då fick eleverna lära sig hur man ritar en sköldpadda. De fick följa mig steg för steg och det blev superfina sköldpaddor efter lite träning.

Nästa vecka är det gympa och läsläxa på onsdag som vanligt.

Ha en riktigt mysig helg!