F-klassens veckobrev v:23

Denna vecka har vi övat, övat och övat på våra avslutningssånger. Eleverna börjar bli jätteduktiga även på de sånger som är lite svårare. Hoppas att ni kan komma till avslutningen på fredag den 15 juni kl:8:00.

I måndags spelade vi bingo med siffror upp till 90 tillsammans med 1:an. Alla elever har full koll på rätt siffra som blir utropad. Så duktiga!!

I tisdags skrev vi färdigt det som vi har jobbat med på Ipaden. Eleverna fick som avslut rita en bild till sin text. De har blivit jätteduktiga på att använda skriv- och ritprogrammet som vi har på våra Ipads.

På veckans bildlektion fick eleverna välja på att göra en sol, flagga, blomma och fågel som vi ska använda på skolavslutningen. De flesta elever valde att göra flaggor, men det kommer även viftas med en svan och några solar.

Det finns fortfarande många kvarglömda kläder kvar. De ligger på ett bord i hallen. De kommer att ligga kvar till fredagen den 15 juni.

På tisdag ska vi låna sommarlovsböcker som eleverna ska läsa under sommarlovet, så tänk på att lämna tillbaka de gamla böckerna senast tisdag.

De elever som är lediga hela sommarlovet måste ta hem alla sina extrakläder och de kläderna som de har på sina platser så att Inger kan komma åt att städa ordentligt.

Kom ihåg pappers/plastpåse till måndag.

Trevlig helg!!

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.