Veckobrev klass 1, v 21

Viket väder vi har! Det som det snart är dags för sommarlov!

Denna vecka har vi börjat träna lite mer på sångerna till skolavslutningen. De elever som vill har fått ett häfte med sångerna så att de kan träna hemma. Jag har gjort en spellista på Spotify som man kan lyssna på om man vill. Sök på ”sommaravslutning 18” så finns där en spellista som är skapad av annikakindb.

Eftersom det faktiskt inte är så många skoldagar kvar har vi haft flera pass med ”jobba klart” så att eleverna inte ska ha en massa oavslutade saker.

På matten har vi fortsatt att arbeta med ”tänk till 10” fast med subtraktion. Detta har varit lite klurigt för en del eftersom de inte är helt säker på alla talkamrater. Hjälp era barn genom att träna på veckans läxa, 7-kamrater, och repetera 10-kamrater, 8-kamrater och 9-kamrater.

Även denna vecka slog vi rekord på läsläxan. Vi hade nästan läs 800 meter! Snyggt jobbat!

På måndag eftermiddag kommer hela skolan att gå bort till Bokliden för att leka, spela fotboll och mysa. På torsdagen kommer vi att ha friluftsdag i Välje, se separat inlägg.

Trevlig helg!