Veckobrev klass 1, v 20

Denna vecka har varit fylld av olika aktiviteter. I onsdags var det dags för Liatorpsruset och i torsdags var vi i Älmhult och tittade på föreställningen Anaayafågeln. Båda dagarna hade vi verkligen tur med vädret!

I går var det trivselkväll på skolan och vi visade en del av de saker som vi gjort. Roligt att så många kunde komma trots det dåliga vädret!

I matten har vi jobbat vidare med att ”tänka” matte. Vi tränar på att använda oss av tiokompisar för att räkna ut olika uppgifter. Vi har arbetat praktiskt med ”växlare”, använt oss av tallinje och försökt tänka till tio.

Till i torsdags hade de niokompisarna i läxa. Många kunde dem bra men några stycken behöver träna mer. Till nästa torsdag är det åttakompisar i läxa.

När jag räknade samman hur mycket eleverna läst hemma tills idag blev det ett nytt rekord, 696 meter! Bra jobbat! Totalt har vi nu läst 2912 meter!

Nästa veckas ledtråd till Veckans grej är ”Byggnad som hamnat snett”.

Trevlig helg!

Det här inlägget postades i 1:an, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.