Veckobrev klass 1, v 50

Vad roligt att så många kunde komma och titta på vårt luciatåg i onsdags! Visst är de duktiga på att sjunga! Ett stort tack till föräldraföreningen som hjälpte oss med fikat!

Denna veckan har vi i matten jobbat med talet 7. Alla är inte helt säkra på talkamraterna så det kommer vi att fortsätta träna. Eleverna har fått varsin inloggning till appen Vektor som vi kommer att använda en hel del under vårterminen. Alla har fått prova den och tycker att det verkar kul.

Vi har avslutat vårt arbete med programmering genom att göra kodade namnhalsband som eleverna fick med sig hem.

Nästa vecka är det dags för jullov, torsdag är sista skoldagen detta år. Vi kommer att ägna veckan åt att göra färdigt så att vi kan börja på nya saker i januari. Det kommer också att bli några fler ”Veckans grej” nästa vecka eftersom de tycker att det är så kul! Jag kommer bland annat att greja om ”Skruvad byggnad” och ”Kopparkvinna”.

Vi har inga läxor men tänk på att läsa ändå! Det är jätteviktigt att hålla igång sin läsning.

På torsdag kommer hela skolan att pyssla tillsammans. Tänk på att ta hem alla era barns ytterkläder på torsdag så att Inger kan komma åt och städa ordentligt under lovet!

Trevlig helg!

Det här inlägget postades i 1:an. Bokmärk permalänken.