F-klassens veckobrev v:50

Vilket fantastiskt vackert luciatåg vi hade i onsdags. Alla elever sjöng så fint, nu känns det som julkänslan verkligen har infunnit sig. Ett STORT TACK till föräldraföreningen för hjälpen med att fixa glögg, saft och pepparkakor.

Veckans bokstav har varit Ä och vi har gjort Ää utav ärtor. Som bokstavspyssel har vi gjort änglar. Nästa vecka är det sista veckan innan jullovet, så då kommer vi att göra lite andra saker så därför har vi ingen veckans bokstav.

På matten har vi fortsatt med kortspelet ”vem har fler”. Nu har alla elever full koll på att jämföra olika mängder. Toppenbra!! Vi har även hunnit med att jobba en liten stund i matteboken. Alla elever får jobba i sin egna takt i matteboken vilket gör att de får utmaningar efter sin förmåga.

På torsdag nästa vecka är det sista dagen denna termin och då vill vi att ni tar hem era barns kläder som de har på sina platser i kapprummet. Det blir mycket lättare för Inger att städa väggarna vid barnens hängare då.

På SOL-tiden idag gjorde vi snögubbar med Jannice.

Trevlig helg!

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.