F-klassens veckobrev v:48

I dag har vi firat advent tillsammans med förskolan. Vi har sjung adventssånger och fikade på saft och pepparkakor. Vi har även börjat nedräkningen till jullovet med en pepparkakskalender och en rörelsekalender.

När jag skulle presentera veckans bokstav så fick eleverna lukta och smaka på vaniljsocker. Flera sa att det var bakpulver tills någon kom på att det smakade vanilj och socker, då måste det nog vara vaniljsocker klurade någon ut. Vi har gjort v utav vaniljsocker och som bokstavspyssel har vi gjort fina vantar. Som bokstavssaker fanns allt från kusin William till ett visitkort, inte lätt att klura ut. Nästa veckas bokstav är D. Glöm inte bokstavssak till torsdag.

På matten har vi tittat på sista avsnittet i Mattelandet, jobbat lite i matteboken och fortsatt att nöta in ordningstalen.

I onsdags var vi i ishallen och åkte skridskor på idrottslektionen. Alla kämpade på jättebra och ville gärna åka igen, det kommer i att göra nästa termin. Tack till alla föräldrar som hjälpte till att knyta skridskor.

Vi har fått en ny elev i klassen som heter Rizan. Välkommen Rizan!!

Nästa vecka är det studiedag på onsdagen och då är skolan stängd men fritids är öppet som vanligt.

Ha en mysig första advents helg! ?

// Tesan

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.