Veckobrev klass 1, v 45

Tillbaka igen efter ett härligt höstlov! Eleverna är pigga efter en vecka ledigt så vi kör på i full fart!

I matten har vi fortsatt att jobba med huvudräkning och speciellt med öppna utsagor som kan kännas lite klurigt. Vi har också jobbat en del med fingertalen och hur vi kan använda oss av dem när vi ska lösa uppgifter. Vi kommer att fortsätta med båda dessa områden nästa vecka också.

På elevens val hade eleverna önskat att få skriva på IPAD så det började vi med i tisdags. Alla var verkligen motiverade och tyckte att det var jättekul så vi fortsatte med det i torsdags eftermiddag.

Vi skapade tredimensionella ansikten på bilden som blev väldigt roliga. Vi passade på att träna instruktioner, något som de blivit väldigt duktiga på!

Denna vecka var det ganska många som inte gjort sin läsläxa utan glömt det. Det är jättebra att de säger till men till nästa vecka hoppas jag att alla kommit ihåg att läsa alla gånger!

I torsdags jobbade vi med fidget spinners tillsammans med f-klassen. Vi använde dem till att snurra fram knasiga meningar.

Nästa vecka kommer vi att arbeta med bokstaven V. Ledtråden till Veckans grej är ”Sjönk på första resan”. På no:n kommer vi att jobba med lungorna.

Trevlig helg!