2-3:ans veckobrev v.43

Nu har vi redan kommit fram till höstlovet och det känns som om veckorna bara springer förbi.

På matten denna vecka har båda grupperna arbetat med addition och subtraktion med 10-talsövergångar. 3:orna har även arbetat med uppställningar.

Idag har vi haft bild och fortsatt arbetet med att rita människokroppen med rätt proportioner. Bilderna blir fantastiskt fina!

Vi passade även på att ta ett pass med att arbeta klart med en del saker och även att städa lite i våra bänkar. Alla blev klara med sina små faktaböcker om olika insekter. De har arbetat två och två, inhämtat fakta, skrivit stödord för att sedan skriva egna meningar och rita bilder i sin lilla bok.

På onsdagen efter lovet kommer F-3 att ha friluftsaktiviteter på skolan istället för idrott. Tänk på att ha ordentliga kläder efter väder denna dag. De kommer att ha slöjd som vanligt.

Simskolan fortsätter även efter lovet!

Läxor till efter lovet:

Mån: Läsläxa

Tis: Matteläxa, läxa 7 för 2:orna och 3:orna har 2 stenciler med uppställningar.

Ha ett riktigt härligt lov!