1-2:ans veckobrev v.23

Ännu en vecka har flugit förbi och vi alla börjar göra oss redo för sommarlov. Eftersom vi snart går in i sista veckan så är det bra om alla har med sig en påse nästa vecka så att de kan plocka hem alla sina saker. Om de inte kommer att vara på fritids under sommaren så ska de även ta med sig alla kläder hem.

På måndag kommer vi att låna sommarlovsböcker och eleverna måste då ha med sig alla låneböcker som de har hemma. Om de inte har läst ut alla så är det ju givetvis okej att låna om dem.

Eleverna har haft terminens sista mattelektion med Lotta och de avslutade den med en lek. Alla lösa matematikpapper är nu samlade i en mapp som barnen får ta med hem nästa vecka. För de som vill så går det fortfarande att komma in på Elevspel och träna. Lotta hälsar att det har varit jätteroligt att jobba i klass igen, eleverna har varit duktiga och lärt sig mycket. Vi ses igen när skolan börjar i augusti och fram till dess så får alla ha en riktigt skön sommar!

På skolavslutningsdagen samlas vi vid skolan kl:8.00 för att sedan gemensamt gå bort till församlingshemmet för att lyssna på fina sommarsånger.

Nästa vecka kommer vi att hitta på lite roligheter och vi har därför inte nån mer läsläxa.

Trevlig helg!