F-klassens veckobrev v:20

Tack alla ni som hade möjlighet att komma på trivselkvällen vi hade tillsammans med förskolan och föräldraföreningen i går. Det är fantastiskt roligt att få visa upp vår fina skola och allt fint eleverna har gjort under läsåret.

I måndags var de ”nya F-klass eleverna” här och hälsade på. Vi visade runt de och berättade vilka regler som vi har på vår skola. Vi lekte även styrda lekar och fritt tillsammans. De kommer att hälsa på oss två gånger till denna termin.

Denna vecka har varit en ”göra färdigt till utställningen vecka”. Vi har även gjort några framsidor och mappar att lägga våra saker i.

På bilden har vi ritat fantasifigurer från två par ögon som var klistrade på ett vitt ritpapper. Det blev många fina bilder som är upphängda på väggen vid fritids.

Vi tar alla tillfällen i akt att läsa och skriva tillsammans och i dag har vi spelat ett ordbingo där eleverna fick komma på 24 ord med max 5 bokstäver. De fick välja 9 utav orden och skriva in dem i 9 rutor och sedan kryssa över ordet som jag drar. När de sedan fick bingo så läste de orden och sa dem högt. Moa, Leticia, Thea och Sara vann.

Nästa vecka är det en kortvecka med Kristi himmelsfärdsdagen på torsdag och fredagen är en  lovdag.

Trevlig helg!☀️