F-klassens veckobrev v:17

I måndags var vi på studiebesök på biblioteket i Älmhult. Vi blev guidade i biblioteket och fick förklarat för oss allt man kunde låna där,  tex böcker, filmer och spel. Vi fick även lyssna på när Cecilia läste ur boken Blomstergrisen. Höjdpunkten var att få träffa Carl von Linne’ i egen hög person och lyssna på när han berättade lite ur sitt liv. Vi fick även boken ”Känn igen 25 blommor” i gåva utav biblioteket.

När vi kom tillbaka till skolan åt vi lunch och hade egen lunchrast och sol-tid inomhus. Eleverna lekte med olika saker tex pärlande, pusslade eller lekte rollekar.

På veckans mattepass har vi bl.a. jobbat med att dela upp talet 8 på olika vis. Vi kommer att jobba vidare på liknande vis med talen upp till 10.

Eftersom det är mindre än 30 skoldagar kvar på denna termin så måste vi avsluta och göra färdigt det som vi har påbörjat. Som tex att göra framsidor till olika böcker som vi har tillverkat.

På veckans no pass har vi pratat om vitsippan. Vi har även plockat vitsippor och ska pressa dem och klistra in dem i våra årstidsböcker.

På måndag är det helgdag, så vi ses igen tisdagen den 2 maj.

Trevlig valborgshelg!