F-klassens veckobrev v:10

Denna vecka har Elina från åk:8 på Linneskolan gjort sin prao hos oss. Det har varit jätteroligt och hon har varit till stor hjälp. TACK Elina.

Veckans bokstav har varit Y och vi har gjort Y utav yxor. Det var svårt att komma på något ”bokstavspyssel” på Y så vi gjorde fina små staffli med mini målningar på. De står på byrån bredvid vårt klassrum om ni vill se vilka duktiga konstnärer  vi har i vår klass. Nästa veckas bokstav är G.

På veckans mattepass har vi jobbat med ” 5 skutt” (5,10,15,20,25 osv) och hur man snabbt räknar en större mängd med hjälp utav ”5 staket”. Ganska klurigt så vi jobbar vidare med detta nästa vecka.

I onsdags på idrottslektionen var vi i ishallen och åkte skridskor. Alla elever är så glada, positiva och fulla med kämpaglöd trots att det ramlas och blir en hel del blåmärke på knän och armbågar. Härligt att se!

I tisdags gjorde vi en sida i ”Boken om mig”. Denna gång handlade det om min familj. Vi pratade om hur våra familjer ser ut och om att de ser olika ut. Det blev bra samtal om att man kan vara olika många i en familj och att man tycker mycket om just sin familj.

Även denna veckan har vi pratat om, och spelat på rytminstrument på musiklektionen

Trevlig helg❣