F-klass veckobrev v:36

Denna vecka har vi börjat med veckans bokstav som var O. Vi har gjort O utav ormar, skrivit O, lyssnat efter vilka ord som har O som första ljud och haft O som bokstavssak (något som eleverna skulle ha med sig hemifrån som började på veckans bokstav). Flera utav eleverna hade ormar och osthyvlar med sig. Som bilduppgift har vi gjort ormar utav toarullar. De finns utställda i glasmontern i kapprummet. Nästa veckas bokstav är M. Glöm inte bokstavssak till senast torsdag.

På matten har vi jobbat med att sortera på olika vis och sedan har eleverna fått förklara hur de tror att jag hade tänkt och om man kan sortera på något annat vis än det som jag gjorde. Vi har också spelat ett roligt mattespel med + och -.

I tisdags hade vi elevens val tillsammans med åk:1. Vi målade mandala till lugn musik och med tända ljus. Mysigt och  mycket lugnande tyckte flera utav barnen.

Nästa vecka är det dags för skoljoggen på onsdag och utflykt till Wanås på torsdag, se separata inlägg. Glöm heller inte föräldramötet på torsdag då ses vi i Solens klassrum.

På måndag kommer eleverna få låna hem 3 böcker från biblioteket. De får ha böckerna hemma i 4 veckor, men får gärna lämna de tidigare.

Trevlig helg! ☀️