Veckobrev 1-2:an v.35

Denna veckan har Lotta varit här och haft matematik tillsammans med 1-2:an. Alla har fått börja arbeta med matteboken tillsammans med Joanna.

På NO-lektionerna ska vi lära oss vad som får oss att må bra. Vi har börjat med att prata, skriva och rita om vad vi äter.

På svenskan har 2:orna börjat med att träna på att göra berättelser med början, mitt och slut. De har börjat med att göra det muntligt och ska fortsätta med att skriva. 1:orna har börjat med läsförståelse genom att först tillsammans prata om en kort text där det även ställs frågor som det inte finns ett rätt svar utan utmanar dem att tänka lite extra.

På musiken har vi skapat egna klappramsor. Det kommer vi att fortsätta att jobba med även nästa vecka.

2:orna har fått börja med engelska denna veckan och de har börjat med att skriva ord som de redan kan från en bild som de har i sin bok.

På torsdag nästa vecka, 8 september, är det skolfotografering.

Skoljoggen kommer att vara den 14 september.

Ha en trevlig helg!