Veckobrev 2-3, v12

Hej!

Nu är det dags för lov igen! Vi får hoppas att det fina vädret håller i sig under påsken och lovet.

Denna vecka har vi jobbat på som vanligt. I tisdags hade tvåorna extra lång simskola eftersom de inte hade någon simning förra tisdagen. Klass tre har fortsatt göra nationella prov och är nu färdiga med alla i svenska. Nu tar vi någon veckas paus innan vi drar igång med de nationella proven i matte.

På so:n har vi pratat om att vara kompis. Eleverna fick göra en ”kompiskarta” i smågrupper. Det är inte alltid så enkelt att jobba i grupp och komma överens men med träning går det enklare!

Treorna har fortsatt arbeta med sin pjäs om asagudar. De tränar för fullt och med massor av inlevelse!

I går på idrotten så höll tre elever, Alma, Alva och Anna, från Diö skola i lektionen. Vi fick vara med om en superhäftig skeppsbrottsbana och en kul uppvärmningslek.

20160323_095452

Idag torsdag har vi haft besök av Melker och Moa från Diö. De svarade på frågor om hur det fungerar i Diö. Frågorna var många om hur det fungerade. Eleverna upptäckte att det var ganska likt i Diö.

Ha ett trevlig påsklov!