F-1 veckobrev vecka 50

Nu har vi haft terminens sista läsläxa och bokstavssak. Nästa vecka kommer vi att göra lite andra saker bl.a. se lite julfilmer och en julpjäs. Nästa läsläxa och bokstavssak är den 14/1. Då är det bokstaven K som gäller.

Veckans bokstav har varit Ä och F-klassen har haft med sig flera kluriga bokstavssaker. Vi har även övat på att skriva supersnygga ä och gjort Ää utav ärtor.

På matten har ettorna jobbat med klockan på olika vis. Nu koncentrerar vi oss på hel och halv timme. F-klassen har jobbat med rabbelräkning till 100 med att lägga ut alla siffror i rätt ordning samtidigt som vi räknar. Vi har även jobbat i matteböckerna en stund då och då.

Två gånger denna vecka så har vi varit i Medborgarhuset och övat på Lucia uppvisningen. Vi är mycket glada och stolta över våra elever som sjunger så fantastiskt bra.

Glöm inte glasburk och mjölkkartong senast torsdag!!

Ha en trevlig helg i allt julstök!!????