Veckobrev v 43 klass 2-3

Veckobrev v43
Hej på er!
Nu har hösten kommit och tänk på ”kläder efter väder” för era barn.
Utvecklingssamtalen går mot sitt slut. Tack till er alla föräldrar för att ni ställer upp och kan komma inom våra arbetstider, på eftermiddagen.

Eleverna i åk 2-3 har skapat sitt eget solsystem i papier mache. Arbetet fortsätter efter lovet med att måla och färdigställa elevernas solsystem.

image

På matematiken arbetar vi vidare med klockan som är svår att få grepp om hur den fungerar. Med datorn som redskap erbjöds eleverna som har matte i Månen möjlighet till att utöka sin förståelse för klockan. Det gick bra och det hördes ett fåtal ”aha” runt om i klassrummet. Vi kommer att avsluta arbetet med klockan veckan efter höstlovet för att återgå till vår ”vanliga” mattegrupper.

Denna vecka har vi haft bild igen. Kolla under Bild på 2-3:ans sida för att se vad vi gjorde.

Ha ett skönt lov!