Info från föräldramötet f-1

För er som inte kunde komma på vårt föräldramöte i onsdags så kommer här lite kort information.

Vi startade kvällen med att vi presenterade oss. Vi har ju ny rektor – Lena Andersson och hon berättade lite om sig själv.

Sedan presenterade vi denna blogg och våra tankar och syftet med den. Här kommer all information läggas upp som gäller vår skola. Kom gärna med synpunkter och ideér.

Älmhults kommuns skolor ska vara allergifria, d.v.s. fria från nötter, sesamfrö och mandel. Vilket gör att eleverna inte längre kan ta med sig riskakor då de innehåller spår utav sesamfrö.

Utvecklingssamtalen kommer att vara under oktober månad. De kommer mest att handla om hur eleven trivs på vår skola.

Under läsåret så kommer vi att genomföra några tester på eleverna. F-klassen kartläggs innan och efter Bornholmsmodellens arbete och sedan görs det även ett mattetest på hösten och samma test en gång på våren. 1:orna testas i matte ett flertal gånger under terminen, antalet är inte riktigt bestämt ännu. Det görs även 5 svenskatester i fonologisk medvetenhet, skriv och läsförståelse, ordavkodning samt diktamen.

Kom gärna till oss och hälsa på. Meddela gärna det i kontaktboken innan så att vi är på plats.