Föräldramöte

För er som inte hade möjlighet att komma på föräldramötet kommer här en liten sammanfattning om vad vi pratade om.

Vi startade med att vår rektor Lena Andersson presenterade sig. Sedan visade vi den här bloggen och presenterade våra tankar kring den. Här kommer vi att lägga upp all information kring skolan.

Älmhults kommuns skolor ska vara fria från nötter, mandel och sesamfrö. Det innebär att man inte kan ha med sig riskakor till skolan då de innehåller spår av sesamfrö.

Eleverna har läsläxa varje vecka där de tränar på olika saker. De kommer att få matteläxa ibland och i så fall är den till fredagar. Om de får matteläxa kommer info om den att finnas på bloggen.

Det börjar att bli dags för utvecklingssamtal. Annika kommer att ha samtal med de elever som har matte tillsammans med henne och Annette med de som tillhör hennes mattegrupp. Det fanns möjlighet att boka tid för samtal på föräldramötet. För er som inte var där eller inte kunde boka ett samtal kommer ni att få lapp hem inom de närmaste dagarna.

Den 14 mars till den 20 maj har årskurs 3 nationella prov. Under denna period beviljas inga ledigheter.

Vid sjukdom är det viktigt att ni sjukanmäler. Ring eller maila vid sjukdom och hör av er när eleven är frisk igen och kommer till skolan igen. Det är bra om ni efter en helg ringer och sjukanmäler igen.

Den 28 september är det dags för tvåorna att vaccinera sig. Detta sker i Diö skola. Det är ok om eleverna inte kommer till skolan innan vaccinationen men det är viktigt att ni meddelar skolan detta.

På måndagar kommer kulturskolan till oss och då har elever i åk 2 möjlighet att lära sig att spela flöjt. Har ni några frågor kring detta vänder ni er till Kulturskolan.

Känn er alltid välkomna att komma och hälsa på. Titta in om ni har några minuter över, ni behöver inte meddela oss i förväg!

Det var nog det mesta vi pratade om. Undrar ni något är det bara att komma och fråga.

Ett svar på Föräldramöte

1. Sofie Petersson skriver:

Tack för ett trevligt föräldramöte.