Fritids v50

Sista hela veckan innan jullovet.
Vi började veckan lugnt med en film – Santa Buddies. Den var spännande och bra.
Ur läroplan: Ta hänsyn till personliga behov av balans mellan aktivitet och vila.

Det blir mycket skapande så här innan jul. I tisdags fick man göra julpärlplattor med nya julmotiv som vi skrivit ut, och i onsdags kunde man pyssla tomtar till en tomterunda som vi skulle ha dagen efter.
Tomterundan var väldigt populär. Tomtarna från pysslet gömdes på olika ställen på skolan, och sedan fick man leta och skriva upp vart man hittat dem. Det var roligt!!
Ur läroplan: Skapande genom olika material och tekniker. Och: Låta eleverna vara delaktiga, utöva inflytande och ta ansvar i verksamheten.

Idag kunde man dekorera pepparkakor med kristyr. Några som man fick ta hem och några som skulle vara kvar i skolan.
Ur läroplan: Erbjuda en variation av uttrycksformer.

Tänk på att det inte går någon fritidsbuss på tisdag.

Trevlig helg, hälsningar fritids!