3:ans veckobrev v 49

V.49

Vi har blivit bra på matte.

Alla har gjort sitt bästa.

Vi har varit i ishallen och åkt skridskor.

Vi har haft svenska.

På svenskan har vi jobbat med LegiLexi.

Från Molly och Linus

———————————————————————————————————-

På måndag morgon kommer vi lussa för de andra eleverna på skolan. Kom ihåg att packa med Luciakläder.

I tisdags hade vi en härlig förmiddag tillsammans i ishallen. Alla hade jättekul och alla kämpade toppenbra på isen!

I snällkalender vi öppnar var uppdraget idag att säga något snällt till sig själv. Det var faktiskt lite klurigt för en del, men så viktigt att komma ihåg att tycka om sig själv och att tänka vänliga tankar om sig själv.

Denna vecka har vi gjort en del tester på det som heter Legilexi. Jag ser att alla elever utvecklat sin läsning under terminen och tar hjälp av resultaten för att planera vårens undervisning.

På matten har vi jobbat med gram, kilogram och hektogram. Det är lite klurigare att uppskatta vikt, jämfört med längd, men vi jobbar vidare nästa vecka.

På SO har vi jobbat vidare med Antarktis. Vi lärde oss bland annat att det inte finns några länder där och att där endast bor forskare.

På bilden gjorde vi bilder med inspiration från Vincent van Gogh. Vi lärde oss först om hans liv på veckans grej.

Idag träffade vi också ettan som är vår fadderklass. En etta och en trea gjorde tillsammans en vintermandala.

Nu har äntligen biljetterna till Wanås kommit. I plastfickorna finns biljetter som ni kan använda för att besöka Wanås konstpark.

Vecka 50

Måndag: Lucia – ta med Luciakläder

Tisdag: Idrott inne (ombyte och dusch). Ta med matteläxan.

Onsdag: Läsläxa – ta med boken och läskortet.

Torsdag: Idrott inne (ombyte och dusch)

Fredag:

Ha en fin helg!!!