1:ans veckobrev v.49

Vilken härlig snöig vecka vi har haft. Det har varit full aktivitet ute under alla raster med pulkaåkning, snöskottning, sandning, snöbrottning och kojbygge.

I torsdags passade vi på att gå iväg till Lyckans höjd för pulkaåkning. Vi hade en så rolig eftermiddag tillsammans med väldigt mycket skratt.

I måndags var Sara, kuratorn, i klassen och läste en bok som handlade om olika hemförhållanden. Efteråt pratade de även om olika känslor. Detta gjordes i halvklass och den andra halvan var med Sofie och hade matte.

I måndags hann vi även med att testa ett experiment med vatten. Eleverna fick först ställa en hypotes om vad de trodde skulle hända när jag först kastade upp kallt vatten i luften och sen kokande vatten. De flesta trodde att det kalla vattnet skulle frysa på marken och att det kokande skulle smälta snön. Det som hände var något helt annat. Låt gärna era barn berätta för er.

I matte har vi arbetat med fler, färre, störst, minst, mer och mindre inom talområdet 0-20. Vi har även pratat om talföljd och de har fått träna på att göra olika talföljder.

Idag hade vi faddertid med 3:orna och de fick vara i samma par som de varit tidigare. Uppgiften denna gång var att måla en mandala tillsammans och komma överens om färger osv.

v.50

Mån: 3:orna går Luciatåg för oss

Tis: idrott (sista gången för terminen)

Ons: läsläxa