3:ans veckobrev v 50

v.50

Denna veckan har vi lärt oss om Massa och Volym.

På idrotten hade vi fritt.

På bilden fick vi måla vad vi ville vi målade varsin solnedgång.

Vi har skrivit om världsdelarna.

På slöjden har vi ätit glass.

Kram från Ella och Saga

———————————————————————————————————-

I måndags bjöd vår klass hela skolan på ett jättefint Luciatåg med sång och verser. Efteråt fikade vi tillsammans i klassrummet. Stort tack till köket och föräldraföreningen som bjöd på fika.

Denna vecka ha Nord- och Sydamerika stått i fokus på SO-lektionerna och nu är vårt tema om världsdelarna färdigt.

Vi har också jobbat klart lite i matteboken och övat på problemlösning.

På svenskan har vi repeterat punkt, frågetecken, utropstecken och stor bokstav. Eleverna har också fått skriva egna frågor som ska bli till en Kahoot (frågesport) nästa vecka.

Nu när vi jobbat med olika konstnärer under ett tag fick eleverna äntligen bli egna konstnärer. De fick välja både vilken sorts färg de skulle jobba med och sitt eget motiv. Ute i hallen fanns olika konstverk som inspiration.

Igår sammanfattade vi 2021 genom att skriva bland annat om vad vi lärt oss, tyckt om, vågat och blivit bättre på.

Vecka 51

Måndag:

Tisdag: Avslutning. Bussen går 11.25.

Onsdag: Jullov

Torsdag: Jullov