F-klassens veckobrev v:42

Denna vecka har varit kort och konstig för mig eftersom jag var sjuk måndag och tisdag. Några arbetspass fick eleverna jobba tillsammans med 1:an och det klarar de jättebra.

Veckans bokstav har varit L och vi har gjort L utav lejon och som bokstavspyssel har vi gjort fina lejon utav papperstallrikar. Vi tränade även på att blanda ihop en färg som vi tyckte passade till ett lejon. Svårt för några så det kommer vi göra mer framöver.

Veckans bokstavssak var som vanligt lite klurigt och gav oss roliga skratt. Så härligt när eleverna står framme vid tavlan och ger ledtrådar och alla andra lyssnar och försöker komma på vad det är.  Nästa veckas bokstav är E. Glöm inte bokstavssak till torsdag.

Som rörelsepause denna vecka har vi gjort röris från Friskis och Svettis. Så kul! Vi kommer att köra några fler pass nästa vecka.

Idag på musiken har vi gestaltat texten och musiken till ”Kalle Kanin” med hela kroppen. Det är en rolig visa med ett oväntat slut. Kolla gärna med era barn om de kommer ihåg den.

På SOL-tiden har vi tränat minnet genom ”Kims lek”.

Nu är jag igång med utvecklingssamtalen. För er som fick era samtal inställda när jag var sjuk så återkommer jag om ny tid.

Ha en trevlig helg!! ???