2-3:ans veckobrev

Tiden bara rusar på och vi snart framme vid höstlovet. 2:orna har varit på simskolan och har skött sig superbra där. Simskolan fortsätter till v.46.

3:orna har denna vecka avslutat sitt arbete med ”Vårt samhälle” och jag tror att alla tycker det har varit både roligt och intressant. De avslutade med att göra ett litet rollspel som beskrev hur pengarna rör sig runt i samhället.

På veckans idrottspass så var det äntligen dags för redskapsbana och skeppsbrott. Eleverna fick träna på att hoppa, springa, balansera, klättra, åla och på smidighet. Alla kämpade på bra och var svettiga när det var dags för en välbehövlig dusch.

Dagens teknikpass med programmering gick jättebra och det var full aktivitet i klassrummet, så härligt att se! De fick bland annat programmera mig och Joanna runt i klassrummet med hjälp av rutorna vi tejpat upp.

På elevens val har de avslutat några veckor av bollsporter. De har testat på fotboll och basket bland annat. Eleverna har fått önska vad de vill lära sig mer om på dessa passen och nästa vecka kommer Jannice och Johan köra igång några veckor med temat Rymden.

Nästa vecka är det läsläxa för alla till måndag och matteläxa 1 och 2 för 2:orna.

Trevlig helg!

Det här inlägget postades i 2-3:an. Bokmärk permalänken.