F-klassens veckobrev v:38

Denna vecka har det gått åt lite extrakläder eftersom det har regnat en hel del. Så titta igenom era barns extrakläderslådor och fyll på det som saknas.

Veckans bokstav har varit M och vi har gjort M utav makaroner. Som veckans bokstavspyssel har vi gjort läskiga monster. Eleverna fick en grundinstruktion utav mig sedan fick de tänka fritt hur monstret skulle se ut. Några elever gjorde det väldigt lätt för sig och gjorde enkelt medan några la mycket tid på att de skulle bli fina.

Eftersom Annika vabbade i går så fick 1:orna vara med oss när vi jobbade med bokstavssaken. Eleverna ställe sina gåtor och alla fick gissa. Bra av F-klassarna att våga stå framme vid tavlan och prata inför så många. Eftersom det är studiedag på torsdag och skolan är stängd så ska eleverna ha med sig sin bokstavssak på fredagen istället. Nästa veckas bokstav är A.

På veckans mattepass har vi jobbat med tärningsbilden. Jag vill att alla ska kunna se tärningsbilden utan att räkna på tärningen. Alla kan det men några har som vana att alltid räkna prickarna fast de vet. Vi har även jobbat med mönster och lagt kapsyler i olika fina mönster. Nästa vecka kommer vi att avsluta mönsterarbetet för denna gång genom att göra varsitt hemligt halsband.

Denna vecka har vi börjat med ett No-arbete som vi kommer att göra under hela läsåret. Eleverna har fått varsin bok där vi kommer att klistra in olika uppgifter som vi gör. I går var vi i skogen och plockade några svampar som vi pratade om och ritade av i dag.

Nästa vecka är det studiedag på torsdag så då är skolan stängd men fritids är öppet som vanligt.

Glöm inte att lämna in lappen om utvecklingssamtal senast onsdag den 27 september.

Trevlig helg!!

// Tesan